Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Μπαραλής Γεώργιος

Γεώργιος Η. Μπαραλής Αναπλ. Καθηγητής, Μαθηματικά στην Εκπαίδευση

                                  

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

email: gmparalis[at]primedu.uoa[dot]gr

Τηλέφωνο: +30 210 3688523

Διεύθυνση:

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σχολή Επιστημών Αγωγής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ιπποκράτους 20, 10680 Αθήνα

 

ENGLISH CV

Σπουδές

  • Πτυχίο του Μαθηματικού Τμήματος της Φυσικομαθηματικής Σχολής από το Πανεπιστήμιο Πατρών
  • ‘Πιστοποιητικό Επιμορφώσεως’ Προγραμματισμού Η/Υ από τη Σχολή Επιμορφώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων
  • Πτυχίο της Σχολή Επιμορφώσεως Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΣΕΛΜΕ) Αθηνών
  • Διδακτορικό δίπλωμα στα ‘Μαθηματικά της Εκπαίδευσης’ από το ΠΤΔΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Επαγγελματική σταδιοδρομία

  • Εκπαιδευτικός (ΠΕ3) στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (1982-2006)
  • Λέκτορας σύμφωνα με το Π.Δ. 407/1980 (ΦΕΚ 112/80 τ.Α΄) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2004-2006)
  • Λέκτορας σύμφωνα με το Π.Δ. 407/1980 (ΦΕΚ 112/80 τ.Α΄) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (2004-2006)
  • Λέκτορας στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών (2006-2011)
  • Επίκουρος Καθηγητής στο του Πανεπιστημίου Αθηνών (2011-σήμερα)

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Μαθηματικά 
  • Μαθηματικά στην Εκπαίδευση
  • Ιστορία των Μαθηματικών
  • Διδακτική των Μαθηματικών

Διδασκαλία μαθημάτων

Προπτυχιακό επίπεδο

  • Μαθηματικά Ι
  • Μαθηματικά ΙΙ
  • Εξέλιξη Μαθηματικής Επιστήμης Ι
  • Εξέλιξη Μαθηματικής Επιστήμης ΙΙ
  • Θεωρία Αριθμών
  • Βασικές έννοιες της Γεωμετρίας

Μεταπτυχιακό επίπεδο

  • Άλγεβρα
  • Ιστορία των Μαθηματικών των λαών της Ανατολής

Δραστηριότητες

  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Επιμορφωτής στην Εισαγωγική Επιμόρφωση Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών του ΠΕΚ Πειραιά, στο Μαράσλειο διδασκαλείο και στην Ακαδημαϊκή και επαγγελματική Αναβάθμιση Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε) από το 1979. Εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ της Ε.Μ.Ε τα έτη 2001 - 2003 και 2003 -2005.
  • Αναπληρωτής Ταμίας της Ε.Μ.Ε. (2001 - 2003, 2003 -2005).
  • Μέλος της «Member of Finance Committee» στη 45th I.M.O (International Mathematical Olympiad) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 4 – 18 Ιουλίου του 2004.
  • Μέλος των συντακτικών επιτροπών των περιοδικών της Ε.Μ.Ε, Ευκλείδης Β', Ευκλείδης Γ’ και του μικρού Ευκλείδη.
  • Υπεύθυνος έκδοσης του περιοδικού Ευκλείδης Β' από το 2001 μέχρι το 2005.
  • Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του 18ου, 19ου,  20ου και 26ου.     Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε.
  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του 18ου, 19ου και 20ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε.
  • Μέλος της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής του Η΄ Πανελλήνιου Συνεδρίου του Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.).
  • Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Ε' Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 2 μέχρι 5 Απριλίου 1987.
  • Μέλος του Ερευνητικού Κέντρου Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης της Ε.Μ.Ε. (από το 2001 μέχρι το 2006) με τομείς δραστηριότητας:
    • Αναλυτικά προγράμματα
    • Διδακτική και Παιδαγωγική και
    • Μαθηματικά στο Δημοτικό Σχολείο.
    • Μέλος της Επιτροπής Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. (από το 2001 μέχρι το 2006)
    • Μέλος του Κέντρου Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.)
    • Αναπληρωτής Ταμίας του Κέντρου Έρευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.) από το 2003 μέχρι το 2011.
    • Ταμίας του Κέντρου Έρευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης (Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ.) από το 2011 μέχρι σήμερα.
    • Κριτής για την έκδοση του βιβλίου Μαθηματικά για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, Β' Τάξη 1ου Κύκλου, Ο.Ε.Δ.Β., Αθήνα 2000.
    • Μέλος της Συγγραφικής Ομάδας του έργου  Ευκλείδη Στοιχεία, Τόμος II, ΘΕΩΡΙΑ ΑΡΙΘΜΩΝ, βιβλία VII, VIII, IX, Χ, Εκδ. Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ, Αθήνα 2001.
    • Μέλος της Συγγραφικής Ομάδας για το βιβλίο Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες 1984-2001, Εκδ. Ε.Μ.Ε, Αθήνα 2002.
    • Μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος από το 2010 μέχρι σήμερα.
    • Πρόεδρος του Ε.Π.Ε.Σ. του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης από το 2013 ως σήμερα.
    • Ταμίας του Συλλόγου Μελών Δ.Ε.Π. του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2011 ως σήμερα.
    • Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Γραμματείας του μικρού Ευκλείδη από το τεύχος 29 ως σήμερα.
    • Μέλος της Επιστημονικής ομάδας υλοποίησης του προγράμματος Lifelong Learning Programm Comenius Regio T.O.M.E.Σ 2013 που διεξάγεται σε συνεργασία με την Ενδοτμηματική Επιτροπή Μαθηματικών –Επαρχιακό τμήμα Λεμεσού-Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές

  • Theodoros G. Exarchakos, George M.Dimakos, George E. Baralis (2012), “The Function, for which  whenever, is a finite p- Group II”, Far East Journal of Mathematical Sciences (FJMS), Volume 62, Number 2, 2012 p. 161-175
  • Γεώργιος Η.Μπαραλής, «Ο Otto Neugebauer και η συμβολή του στην Ιστορία των  Μαθηματικών και της Αστρονομίας των Αρχαίων πολιτισμών». Ἠώς, Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., σελ. 280-296 2013
  • Γιώργος Μπαραλής, Μαρία Νικολακάκη, Σπύρος Φερεντίνος, Χαρά Μπούτα, «Η Ιστορία των Μαθηματικών στη Μαθηματική Εκπαίδευση: Μια Διδακτική Πρόταση για την Αξιοποίησή της στο Σχολείο», Ευκλείδης Γ΄ , Ε.Μ.Ε., 2012, τεύχος 77, σελ. 16-30
  • Theodoros G. Exarchakos, George M.Dimakos, George E. Baralis (2010), “Finite p-Groups and their Automorphisms”, Far East Journal of Mathematical Sciences (FJMS), Volume 47, Number 2, 2010 p. 167-184
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, “Η γραφή των αριθμών στο Ιωνικό αλφαβητικό σύστημα αρίθμησης και η χρήση τους σε κείμενα αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών”, Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, έκδοση Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών), τεύχος 13, Ιούνιος 2010, σελ. 217-228
  • George Baralis, “Knowledge of the basic elements that determine the concept of function”, υπό εκτύπωση Periodico di matematiche, Organo della Mathesis. Società italiana di scienze matematiche e fisiche fondata nel 1895, vol. 3, 2010, peg. 64-73
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Αριθμητικές και Γεωμετρικές πρόοδοι σε έργα Βαβυλώνιων και αρχαίων Αιγυπτίων», Ἠώς, Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., τόμος 2, Αθήνα 2012, τεύχος 1, σελ.9-27
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, “Το Αττικό (ή Ακροφωνικό ή Ηρωδιανικό) σύστημα αρίθμησης”, Μαθηματική Επιθεώρηση, Ε.Μ.Ε., τεύχος 72, Ιούλιος - Δεκέμβριος 2009, σελ.100-118
  • Μπαραλής Γεώργιος, Δεστές Γεώργιος, “Διδακτική προσέγγιση του εμβαδού τραπεζίου για το δημοτικό σχολείο με τη χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας”, Αστρολάβος, Ε.Μ.Ε, τεύχος 12,  2009, σελ. 110-124
  • Georgios Kosyvas, Georgios Baralis, «Les stratégies des élèves d’aujourd’hui sur le problème de la duplication du carré»,  Repères IREM., Janvier 2010, Num. 78. p. 13-36
  • Μιχάλης Πατσαλιάς, Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Συμμετρίες των πέντε πλατωνικών στερεών», Μαθηματική Επιθεώρηση, Ε.Μ.Ε., τεύχος 71, Ιανουάριος - Ιούνιος 2009, σελ.120-130
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Η γένεση και ο ρόλος του μηδενός στα συστήματα αρίθμησης των Βαβυλωνίων, των Μάγια, των Κινέζων και των Ινδών», Μαθηματική Επιθεώρηση, εκδ. Ε.Μ.Ε, 2004,  τεύχος 62, σελ.24-44
  • G. Baralis, T. Malafekas, E. Rappos and P. M. Vlamos, “The Instruction of Euclidean Geometry with the use of Educational software in multilingual classes”, The Teaching of Mathematical Society of Serbia (Belgrade), 2000, vol. III. 2, pp. 105-113
  • Γεώργιος Μπαραλής, «Η ικανότητα μαθηματικοποίησης και επίλυσης προβλήματος από τους μαθητές Β' και Γ' Γυμνασίου», Ευκλείδης Γ΄, εκδ. Ε.Μ.Ε, Αθήνα 2001, τεύχος 56, σελ. 20-36

Εργασίες σε συλλογικούς τόμους

  • Θεόδωρος Γ. Εξαρχάκος, Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Κρητομυκηναϊκή εποχή: Οι γραφές και τα συστήματα αρίθμησης. Ενδεχόμενη αξιοποίησή τους στο Δημοτικό Σχολείο» έχει δημοσιευθεί στο ιστορίας μέριμνα, τιμητικός τόμος για τον Καθηγητή Γ. Ν. Λεοντσίνη, ΕΚΠΑ, σελ. 411-429 Αθήνα 2011
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Τα Μαθηματικά και η Διδακτική τους σε κανονικές τάξεις όπου υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες» στο Προς ένα σχολείο για όλους. Διαθεματικότητα και  Συνεκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο, επιμέλεια: Μ.Νικολακάκη, εκδόσεις Ατραπός, 2004, σελ. 129-149

Εργασίες / ανακοινώσεις σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές

  • Χαριτάκη, Γ., Μπαραλής, Γ., & Πολυχρονοπούλου, Σ. (2014). "Συσχέτιση του βαθμού της Μαθηματικής Επάρκειας με τις απόψεις των δασκάλων των μαθητών με σύνδρομο Down για τις επιδόσεις των μαθητών τους." στα πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός "Προσεγγίσεις της σχολικής διαδικασίας μέσα από τα νεώτερα των παιδαγωγικών επιστημών", 10-11 Μαΐου  2014 Αθήνα - ISBN: 978-960-99435-5-0,  908-917
  • Χαριτάκη, Γ., Μπαραλής, Γ., & Πολυχρονοπούλου, Σ. (2014). "Διερεύνηση του επιπέδου της Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας των μαθητών με σύνδρομο Down." στα πρακτικά του 5ου Συνεδρίου της ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ. "Τα Μαθηματικά στο σχολείο και στην καθημερινή ζωή"  28-30 Μαρτίου 2014 Φλώρινα - ISSN : 1792-8494
  • Κωνσταντίνος Βρυώνης, Θεόδωρος Γούπος, Γεώργιος Μπαραλής, “Δυνατότητες ένταξης των ανοικτών προβληματικών καταστάσεων στη διδακτική των Μαθηματικών της Π.Ε.”, 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Κόρινθος 23-24 Νοεμβρίου 2013
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, “Οι πράξεις στην πλάκα της Σαλαμίνας και στον ρωμαϊκό άβακα”, 30ό Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε. Καρδἰτσα 2013, σελ. 667-681
  • Γεώργιος Η.Μπαραλής, Carl Friedrich Gauss: “Η Ιστορία ενός από τα πιο «χαρισματικά» παιδιά στα Μαθηματικά”. Πρακτικά Συνεδρίου: Παιδική Ηλικία: Κοινωνιολογικές, Πολιτισμικές, Ιστορικές και Παιδαγωγικές Διαστάσεις, ΕΚΠΑ, Π.Τ.Δ.Ε, 2013
  • Γεώργιος Μπαραλής, “Τα μαθηματικά των μικροπωλητών στο δρόμο”, 11ο  Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Ηλεκτρονικά Πρακτικά του Συνεδρίου, ΕΚΠΑ, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, 2013, σελ. 131-148
  • Γεώργιος Μπαραλής, Γεώργιος Κοντογιάννης, Δημήτριος Κοντογιάννης, «Ο Eduard Helly και η συνεισφορά του στην ανάπτυξη της Συνδυαστικής Γεωμετρίας », 15ο Παγκύπριο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας και Επιστήμης,  Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία, Πάφος 17-19 Φεβρουαρίου 2013 σελ. 227-236
  • Μπαραλής Γεώργιος, Τριανταφύλλου Ανδρέας, Κρεμμυδιώτη Γεωργία, “Διαχρονικά η πράξη του πολλαπλασιασμού στα μαθηματικά των διαφόρων πολιτισμών για τη διδακτική αξιοποίησή της στο Δημοτικό σχολείο”, 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε., 2012, σελ. 509-522
  • Baralis Georgios (2012), “The mathematical work of Dimitrios Govdelas and its influence on the education of the Greek-speaking regions in the meta-Byzantine Era”, 5th International Conference of the European Society for the History of Science, “Scientific cosmopolitanism and local cultures: religions, ideologies, societies”, Athens 1-3 November 2012
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, Ιωάννα Γ. Σταύρου, “Διδακτική προσέγγιση των ισοτιμιών μεταξύ νομισμάτων του € ως εφαρμογή της ανάλυσης του αριθμού “πέντε” με την αξιοποίηση των ΤΠΕ σε παιδιά της Α΄ Δημοτικού”, Πρακτικά εισηγήσεων, 4th Conference on Informatics in education, 2012 εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, σελ. 52-63
  • Ζαράνης Ν., & Μπαραλής, Γ., «Η διδασκαλία του κύκλου στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου με την βοήθεια των ΤΠΕ» στο Χ. Καραγιαννίδης, Π. Πολίτης, Η. Καρασαββίδης (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή - Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 28-30 Σεπτεμβρίου 2012
  • George E. Baralis, Ioanna G. Stavrou, Evaggelia Mavrogianni, “A teaching approach using abacus applet for first grade children”,  For an Open Knowledge Society: Information Technology in Energy, Environment, Economy, Society and Education, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο eRA –7 με θέμα: «Συμβολή της Τεχνολογίας στην επιστήμη, την οικονομία, την κοινωνία και την εκπαίδευση», Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Τ.Ε.Ι. Πειραιά, Πειραιάς 27-30 Σεπτεμβρίου 2012 Athens 2012, p. 175-184
  • Baralis G., Soulis Sp., Lappas D. & Charitaki G., “Providing students with mild mental retardation the opportunity to solve Division Problems related to real life”  πρακτικά  διεθνούς  συνεδρίου  CIEAEM 64 Conference “Mathematics Education and Democracy: learning and teaching practices”, Ρόδος 23-27 Ιουλίου 2012, International Journal in Mathematics, 2012, pages 195-206
  • Ευστάθιος Ζωγόπουλος, Γεώργιος Μπαραλής, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, “Μαθηματική μεθοδολογική προσέγγιση κριτηρίων του παράγοντα «Εκπαιδευτικοί» για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία”, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή, Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές, 2012, σελ. 113-122
  • Γεώργιος Μπαραλής, Ευστάθιος Αθ. Ζωγόπουλος, “Μέθοδοι εφαρμογής του μοντέλου Vroom-Yetton και κριτήρια αποτελεσματικότητας στον παράγοντα Σχολική Ηγεσία και Ποιότητα”, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή, Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και Προοπτικές, 2012, σελ. 325-334
  • Γεώργιος Μπαραλής, Γεώργιος Κοντογιάννης, Δημήτριος Κοντογιάννης, «Τα Διοφαντικά σχήματα», 14ο Παγκύπριο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας και Επιστήμης,  Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία, Πάφος 17-19 Φεβρουαρίου 2012 σελ. 425-440
  • Γεώργιος Η.Μπαραλής, «Η χρήση των αλγορίθμων της ευκλείδειας διαίρεσης και της ισοτιμίας  στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας», 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε. 2011, σελ. 487- 499
  • Γεώργιος Η.Μπαραλής, Εμμανουήλ Λ. Νικολάου, «Τρόποι με τους οποίους μπορούν μαθητές να ελέγξουν αν ένας αριθμός είναι πρώτος», 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε., 2011, σελ. 471-486
  • Baralis, G., Nikolakaki, M., Ferentinos, S., Bouta, H. (2010),  “An effective cross-curricular teaching scenario for the teaching of Mathematics: A journey through the first arithmetic systems”, Conference Proceedings, 6th ICE, Samos (IN.E.AG) 8-10 July 2010, p. 209-215
  • Γεώργιος Μπαραλής, Γ. Δεστές, «Η έννοια του τραπεζίου στο αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου. Μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση χρησιμοποιώντας λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας», Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.) με Διεθνή συμμετοχή, Αθήνα 7- 9 Μαΐου 2010
  • Γεώργιος Μπαραλής,  «Η εμφάνιση και η καθιέρωση του Ιωνικού αλφαβητικού συστήματος αρίθμησης στον Ελληνικό χώρο και η αξιοποίησή του στο Δημοτικό σχολείο»,  Πρακτικά 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε. και παράρτημα Ε.Μ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 13- 15 Νοεμβρίου 2009, σελ. 242-258
  • Βρυώνης Κ., Μπαραλής Γ., Γούπος Θ., «Διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών στην επίλυση αυθεντικών προβλημάτων της καθημερινής ζωής», Πρακτικά 3ου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ), ΕΝΕΔΙΜ και Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος 29- 31 Οκτωβρίου 2009, σελ. 279-288
  • Γ. Μπαραλής, Κ. Βρυώνης, «Η εισαγωγή των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η επίδρασή τους στις Διαδικασίες Διδασκαλίας και Μάθησης των Μαθηματικών»,  Πρακτικά του «Workshop on Informatics in Education WIE 2009», Πανεπιστήμιο Πειραιά, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Ελληνική Εταιρεία Επιστημών Η/Υ & Πληροφορικής, Κέρκυρα 12 Σεπτεμβρίου 2009, σελ. 171-183
  • Μπαραλής Η. Γεώργιος, «Οι γεωμετρικές έννοιες στα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου»,  Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με Σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων: Α.Π.Θ., Ε.Μ.Π., Π. Πατρών. Π. Ιωαννίνων, Π. Κρήτης, Π. Θεσσαλίας, Π. Δυτικής Μακεδονίας, Δ. Π. Θράκης και το Ε.Α.Π., Αθήνα στις 28- 31 Μαΐου 2009, σελ. 593-603
  • Γεώργιος Μπαραλής, «Ο ρόλος της μεταγνώσης και η επιλογή στρατηγικών για την επίλυση προβλήματος από μαθητές Δημοτικού Σχολείου»,  Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αθηνών, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υπουργείο Πολιτισμού, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και Νομαρχία Αθηνών, Αθήνα 5- 7 Δεκεμβρίου 2008,  σελ. 675 – 683
  • Γεώργιος Μπαραλής, Μιχάλης Πατσαλιάς,  «Οι έννοιες της συμμετρίας και της αρμονίας στα κανονικά πολύεδρα», Πρακτικά του Η΄ Πανελλήνιου Συνέδριου “Μαθηματικά και Ανθρωπιστικές Επιστήμες”, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών και Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., Αθήνα 6-8 Νοεμβρίου 2008,  σελ. 359 – 379
  • Ε. Νικολουδάκης,  Μπαραλής Γεώργιος, «Βελτίωση των δεξιοτήτων του Hoffer με τη βοήθεια του συνδυασμού της θεωρίας επιπέδων γεωμετρικής σκέψης του Van Hiele και της γνωστικής μαθητείας», Πρακτικά του 25ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ε.Μ.Ε. και Παράρτημα Μαγνησίας Ε.Μ.Ε., Βόλος 21- 23 Νοεμβρίου 2008, σελ. 689-709
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Ικανότητα μετάβασης από μια μορφή αναπαράστασης σε άλλη για τους μαθητές της Β' και Γ' τάξης του Γυμνασίου»,  Πρακτικά 20ού Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε) και παράρτημα Ε.Μ.Ε Ημαθίας, Βέροια 7-9 Νοεμβρίου 2003, Πρακτικά,  σελ. 145-155
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Το Αστρονομικό έργο του Ηρακλείδη του Ποντικού και οι Επιδράσεις του στον Αρίσταρχο τον Σάμιο», Πρακτικά Δ' Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστημίου Αιγαίου, Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ. και Πνευματικό Ίδρυμα Σάμου «Ν.Δημητρίου», Σάμος 2003, σελ. 123-136
  • Γεώργιος Μπαραλής, «Μορφές επίδρασης των Μαθηματικών στη Λογοτεχνία», Πρακτικά Γ’ Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ, Αθήνα 29,30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου 2002, σελ. 781-790
  • Γεώργιος Η. Μπαραλής, «Η συμβολή των Αράβων στη διάσωση και διάδοση ελληνικών μαθηματικών έργων», Πρακτικά του 19ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε) και παράρτημα Ε.Μ.Ε. Ροδόπης, 8-10 Νοεμβρίου 2002, σελ. 390-405
  • Δημάκος Γεώργιος, Κεκές Ιωάννης, Μπαραλής Γεώργιος, «Τα "Στοιχεία" του Ευκλείδη και η μαθηματική εκπαίδευση, μια διαρκώς ανανεωμένη σχέση», Πρακτικά του 18ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε), παράρτημα Ε.Μ.Ε Δωδεκανήσου, Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου και Δήμος Ροδίων, 23-25 Νοεμβρίου 2001, σελ. 375-389
  •  Π. Μ. Βλάμος, Μ. Γ. Δρακακάκης, Γ. Η. Μπαραλής, «Κρυπτογραφία, Μαθηματικά και Κβαντική Μηχανική", Πρακτικά του 17ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε), 10-12 Νοεμβρίου 2000,  σελ. 88-101