Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Γαλάνη Αποστολία (Λία)

Αποστολία (Λία) Γαλάνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Διδακτική της Γεωγραφίας

    

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

email: ligalani@primedu.uoa.gr &  lia.galani@gmail.com

Τηλέφωνο: +30 210 368 8034

Διεύθυνση: Ναυαρίνου 13Α,  4ος όροφος, 10680, Αθήνα

 

ENGLISH CV

Προσωπική Ιστοσελίδα: http://scholar.uoa.gr/ligalani

   

 Σπουδές

  • Διδακτορικό δίπλωμα στη Διδακτική της Γεωγραφίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης  (2010)
  • Μετεκπαίδευση 6 μηνών στη διδασκαλία Ανθρωπογεωγραφικών θεμάτων, University of Oregon (2009)
  • Πτυχίο Γεωγράφου, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο,  Τμήμα Γεωγραφίας (2005)
  • Μετεκπαίδευση στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (1997)
  • Πτυχίο Δασκάλας, Μαράσλειος Παιδαγωγική Ακαδημία (1987)

Επαγγελματική σταδιοδρομία

  • Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Διδακτική της Γεωγραφίας (2020 - σήμερα)

  • Επίκουρη Καθηγήτρια στη Διδακτική της Γεωγραφίας (2016 - 2020)
  • Λέκτορας στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ (2013 - 2016)
  • Εκπαιδευτικός σε σχολεία της Δημόσιας Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (2010 - 2012, 2006 - 2007, 1997 - 1998)
  • Εκπαιδευτικός σε σχολεία των ΗΠΑ, Agia Sophia Academy, Portland – Oregon, USA, διδασκαλία της ελληνικής σαν δεύτερη Γλώσσα – Ελληνικός Πολιτισμός (2007 - 2010)
  • Εκπαιδευτικός αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στους τομείς Βιολογίας - Γεωγραφίας, Ειδικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών μαθημάτων (1998 - 2004)
  • Εκπαιδευτικός στην Ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1987 - 1997)

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Παιχνίδια χώρου, εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση
  • Ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών (με έμφαση στα λογισμικά ανοικτού κώδικα - ΕΛ/ΛΑΚ) στη διδασκαλία της Γεωγραφίας
  • Σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων για θεματικές ενότητες της Γεωγραφίας
  • Ο μετασχηματισμός του επιστημονικού λόγου στο μάθημα της Γεωγραφίας
  • Περιεχόμενο και δομή των Προγραμμάτων Σπουδών της Γεωγραφίας
  • Οι χάρτες και η διδακτική τους

Διδασκόμενα μαθήματα

Προπτυχιακό πρόγραμμα

  • Φυσικές Επιστήμες ΙΙΙ: Γεωγραφία και η διδασκαλία της(από το 2016)
  • Θέματα Γεωγραφίας: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον (από το 2016)
  • Διδασκαλία Γεωγραφίας με ψηφιακές τεχνολογίες (Εργαστηριακό) (2014-σήμερα)
  • Διδακτική της Γεωγραφίας (2013 -2016)
  • Φυσική Γεωγραφία (2013 -2016)
  • Ανθρωπογεωγραφία (2013 -2016)
  • Ο κόσμος μας: η διδασκαλία βασικών εννοιών αστρονομίας και επιστημών της Γης (2010 – σήμερα)

Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Α’κύκλου

  • Γεωγραφική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (2015 – σήμερα)
  • Περιβαλλοντική Επιστήμη και Οικολογία (2013-2015)
  • Επίβλεψη διπλωματικών εργασιών

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Β’ κύκλου

  • Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών
  • Συμμετοχή σε τριμελείς και επταμελείς επιτροπές διδακτορικών εργασιών

Ερευνητικά προγράμματα

Επιστημονική Υπεύθυνη σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon 2020. Συμμετοχή σε δύο ευρωπαϊκά, σε οκτώ ελληνικά χρηματοδοτούμενα προγράμματα και σε δύο μη χρηματοδοτούμενα ελληνικά προγράμματα.

Ενδεικτικά ερευνητικά προγράμματα:

  • Cohere, Horizon 2020, επιστημονική υπεύθυνη (2016 – σήμερα)
  • Διαμορφώνοντας μικρούς ερευνητές: Τα εργαστήρια μουσείων ως μορφή άτυπης εκπαίδευσης για την διερεύνηση και κατανόηση εννοιών των γεωεπιστημών που σχετίζονται με το γεωλογικό χρόνο και τα απολιθώματα μέσα σε αυτόν, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ (1.9.2016-1.3.2017)
  • «Ανάπτυξη εφαρμογών διαχείρισης» της Πράξης: Ψηφιακή πρόσβαση στην Αρχαιολογική Εταιρεία, Talent – Αρχαιολογική Εταιρεία (2014- 2015)
  • «Ανάπτυξη εφαρμογών διαχείρισης» της Πράξης: Ψηφιακή πρόσβαση στη Γεννάδειο βιβλιοθήκη, Talent - Αμερικανική Σχολή Κλασσικών σπουδών Αθήνας (2014- 2015)
  • «Διάδρασις» Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 2014
  • Μεσόγειος (Τalent – Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, 2013-2015)
  • Πολιτιστικός Πλοηγός Αθήνας: Ανάπτυξη διαδραστικού πλοηγού σε smartphones (iOS, Android, Windows) για 250 μνημεία πολιτισμού των Αθηνών. (Τalent – Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, 2013-2015)
  • Geostreams, Exploiting User Generated Geospatial Content Streams – FP7-SME-2012- 315631 (2013 – 2015)
  • «Μέθοδος και φιλοσοφία της απεικόνισης διαδοχής πολιτισμών στον ελληνικό χωρόχρονο - Χαρτογράφηση αρχαιολογικών χώρων-παλαιογεωγραφία με χρήση νέων τεχνολογιών -Ψηφιακή Παλαιογεωγραφία», Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (2010-2013)
  • Αναβιώνοντας την Αρχαία Αγορά, Talent - Αμερικανική Σχολή Κλασσικών σπουδών Αθήνας (ΑΣΚΣΑ) (2012)


Ακαδημαϊκές δραστηριότητες

Μέλος επιστημονικής επιτροπής και κριτής εργασιών σε συνέδρια και βιβλία

  • Μέλος της επιστημονικής επιτροπής και κριτής εργασιών στο 1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (2014)
  • Μέλος της επιτροπής για την αξιολόγηση σχολικών χαρτών, βιβλίων και λογισμικού (1998-2004)

Μέλος επιστημονικής επιτροπής ομάδων εργασίας

  • Μέλος της ομάδας εργασίας για τις προδιαγραφές σχολικών χαρτών (1998-2004)
  • Μέλος της επιστημονικής επιτροπής για το σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών: γεωγραφίας, μελέτης του περιβάλλοντος, Παιδιά με δυσκολίες της μάθησης, Χρήση και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1998-2004)

Εκπαίδευση

  • Εργαστηριακά Σεμινάρια του Ιδρύματος Λασκαρίδη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου με θέματα την Πειρατεία στο Αιγαίο και τη χρήση των Δορυφορικών εικόνων για την παρακολούθηση των αλλαγών που συμβαίνουν στον πλανήτη (2015-σήμερα)
  • Εκπαίδευση εξ αποστάσεως (δια βίου μάθηση) ευπαθών κοινωνικών ομάδων, πρόγραμμα Διάδρασις (2014)
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα διδασκαλίας της γεωγραφίας
 * ΑΣΠΑΙΤΕ, Εφαρμογές λογισμικών στη Γεωγραφία - Επιμόρφωση ΠΕ4, β επιπέδου (2011-2012)
 * ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική σχολή, Εφαρμογές λογισμικών στη Γεωγραφία -Επιμόρφωση ΠΕ4 Β επιπέδου (2011-2012)
 * Περισσότερες από 50 επιμορφώσεις ανά την Ελλάδα στην Α/βάθμια και Β/θμια εκπαίδευση (2000 – 2012)


Μέλος σε επιστημονικές Ενώσεις

  • Μέλος του δικτύου Εurogeo (από το 2014).
  • Μέλος του δικτύου Herodot (από το 2010).
  • Μέλος στο National Council for Geographic Education (NCGE) – USA (από το 2009).
  • Μέλος της εταιρίας μη κερδοσκοπικού ΣΥΝΘΕΣΗ: Ο κύκλος των εφ-ευρετικών εκπαιδευτικών, που δραστηριοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης, (2010/12)
  • Ιδρυτικό μέλος της εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Υouth – Media – Culture – Education (YMCE) που δραστηριοποιείται στο χώρο του πολιτισμού και της εκπαίδευσης. (2013- 2016)
Αξιολογήτρια
  • MARCH (MAke science Real in sCHools): Αξιολόγηση εργασιών  εκπαιδευτικών ως καλές πρακτικές για τις Φυσικές Επιστήμες (2016)
  • Σχολικά εγχειρίδια και εποπτικό υλικό, Π.Ι. (1998-2004)
  • Προγράμματα Σπουδών, Π.Ι. (1998-2004)
  • Υλικό Νέων Τεχνολογιών για τα έργα ΟΔΥΣΣΕΙΑ και ΣΕΙΡΗΝΕΣ, Π.Ι. (1998-2004)

Δημοσιεύσεις

Συγγραφή 13 βιβλίων, 5 τευχών προγραμμάτων σπουδών, εκπαιδευτικού υλικού, λογισμικών και δημοσιεύσεων σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Βιβλία και κεφάλαια σε Βιβλία

  • Γαλάνη, Α. και Ρόκκα, Α. (2016) Η διδασκαλία της Γεωγραφίας με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή – Γεωγραφία και λογισμικά ελεύθερης πρόσβασης (ΕΛ/ΛΑΚ), εκδ. Gutenberg ISBN:978-960-01-1743-1
  • Γαλάνη, Λ. (2015) Τα παιδιά γεω-γράφουν: Μια μελέτη για την πλατεία Δεξαμενής στο χώρο στο χρόνο. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, συλλογικός τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Α. Κατσίκη, επιμ. Γιώργος Νικολάου, Κώστας Κώτσης, εκδ. Πεδίο ISBN: 978-960-546-522-3
  • Κυρίδης, Α. (επιμ.) (2014)  Ταυτότητα, κουλτούρα και γεωγραφικός γραμματισμός στο Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και δια βίου Μάθηση, εκδ. Gutenberg, ISBN:978-960-011-652-6
  • Παλαιογεωγραφία, (2013) εκδόσεις Καστανιώτης
  • Galani, L. (2009) Geographontas Intl. – λογισμικό γεωγραφίας, σχεδιασμός του διδακτικού υλικού και συγγραφή εκπαιδευτικών ασκήσεων και οδηγιών για τον εκπαιδευτικό Κ-16  σύμφωνα με τα National Geographical Standards, Talent  S.A.
  • Παυλόπουλος, Κ. Γαλάνη, Α. (2008) Γεωλογία - Γεωγραφία Α Γυμνασίου (3 βιβλία), Μεταίχμιο
  • Γαλάνη, Λ. Σουλακέλλης, Ν. (2007) Γεωγράφοντας: Παιδαγωγική επιμέλεια, Συγγραφή εκπαιδευτικών ασκήσεων και βιβλίο του εκπαιδευτικού για την Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Talent S.A.
  • Γαλάνη, Λ. Σουλακέλλης, Ν. (2007) Ταξιδεύοντας με τους χάρτες στην Ελλάδα και στον Κόσμο: Παιδαγωγική επιμέλεια, Συγγραφή εκπαιδευτικών ασκήσεων και βιβλίο του εκπαιδευτικού για την Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, Talent S.A.
  • Γαλάνη, Λ. Κατσαρός, Γ. Τσουνάκος, Θ. Κατσίκης, Α. (2003) Γεωγραφία Ε Δημοτικού – (3 βιβλία) Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – ΥΠΕΠΘ

Εργασίες σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων

  • Galani, L. (2016) “Write History”: Children narrate their every day Geography through 3 and 5 min digital stories, Εurogeo conference 2016, Malaga
  • Fragouli, S. Rokka, A. Galani, A. (2016) The “unknown” Greek paleoenvironment and fossils: Evaluated Geography curriculum proposals for elementary school, Eurogeo 2016, Malaga
  • Papageorgiou, N. Galani, A. Mavrikaki, E. (2016) Junior Primary Greek School Pupils’ Perceptions of the City’s Public Open Spaces and Especially of the Urban Square: a case study, RIGEO Volume 6, Number 1, Spring 2016, ISSN: 2146-0353                               
  • Galani, Α. Kapsala, N. Mavrikaki, E. (2016) Using Storytelling in teaching Health Geography: The Cholera Outbreak in London and Greece in 1854, AAG Annual Meeting, 27.3.2016-2.4.2016, San Fransisco, USA
  • Γαλάνη, Λ. (2016) Προφορικές και Ψηφιακές  αφηγήσεις στη Γεωγραφία: Ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του Προγράμματος Σπουδών, Τόμος Συνεδρίου, Γύθειο
  • Galani, A. (2016) The geo-literacy as the basis of the building of cultural identity, European Journal of Geography, Volume 7, number 1:17-23, March
  • Γαλάνη, Λ. (2016) Προεκτείνοντας τα Προγράμματα Σπουδών Γεωγραφίας με τη χρήση δορυφορικών εικόνων – Προτάσεις, Πρακτικά ΕΝΕΦΕΤ
  • Galani, L. (2015) Redesign the school yard using Google SketchUp: a pilot project, International Journal of Research in Education Methodology, Vol. 7, No. 2, pp. 1101-111-, ISSN 2278-7690
  • Galani, A. Rokka, A. (2014) An investigation of hand-drawn representations of rivers by fifth-grade students in Greek elementary schools ISRN Education, 548365
  • L. Galani, G. Kritikos, K. Theodorakopoulou, A. Skentos, K. Pavlopoulos (2013) «GIS as an educational tool: Mapping cultural sites in Greek space-time», Bulletin of the Geological Society of Greece, 13th International Congress, 5 - 8 of September, Chania , vol. XLVII
  • Fili, Chr. Galani, L. Koutlis, M. (2013) Mathematical thinking and Tools through the Ages, Collection of Articles,2013 Beijing International Forum on People to People Friendship,  Beijing
  • Γαλάνη, Λ.  Ρόκκα, Α. Παπαγεωργίου, Γ. Μίχας, Π. (2011) Αναπαραστάσεις της έννοιας του "ποταμού" από μαθητές της Ε' τάξης του Δημοτικού Σχολείου, Περιοδικό Γεωγραφίες, τ. 18, σ. 36-57
  • Τσουνάκος Θ. Γαλάνη, Λ. Περάκη, Β. (2010) «Προβλήματα ανάγνωσης και ερμηνείας των χαρτών για το μάθημα της Γεωγραφίας στην Α τάξη του Γυμνασίου», ΜΕΝΤΟΡΑΣ, τ. 12, σ. 180-208.
  • Γαλάνη, Λ. Τσουνάκος, Θ. Κατσίκης, Α. (2009) Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης: Μια διδακτική προσέγγιση μέσα από την αξιοποίηση των εναλλακτικών ιδεών, Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. Δεκεμβρίου
  • Γαλάνη, Λ. Κουτλής, Μ. Μαντές, Θ. (2009) Γεωγράφοντας με την διαδραστική υδρόγειο Cruiser Earth, 1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ένταξη και Χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, πρακτικά σ. 412-418 (κατόπιν κρίσης) 24-26 Απριλίου, Βόλος
  • Γαλάνη, Λ. Ρόκκα, Α.  (2008) «Φτιάχνοντας γρίφους για την Ελλάδα: Μία διδακτική προσέγγιση σχολικής ύλης της Γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού με τη χρήση διαδραστικών χαρτών», Σύγχρονη Εκπαίδευση. τ. Δεκεμβρίου