Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Γαλανάκη Ευαγγελία

Γαλανάκη Ευαγγελία Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

email: egalanaki@primedu.uoa.gr

Τηλέφωνο: +30 210 3688089, 6977826635

Fax:  210 3688088

Διεύθυνση: Ναυαρίνου 13Α (1os όροφος), 10680 Αθήνα

ENGLISH CV

   

Σπουδές

  • Διδακτορικό Δίπλωμα στην Εξελικτική Ψυχολογία, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με Υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών
  • Μεταπτυχιακός Τίτλος Ειδίκευσης στη Σχολική Ψυχολογία, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πτυχίο Προγράμματος Ψυχολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, κατόπιν κατατακτηρίων εξετάσεων
  • Πτυχίο Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (ειδίκευση: Ψυχολογία), Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επιμόρφωση – κατάρτιση

  • Δίπλωμα Γνωσιακής και Συμπεριφοριστικής Θεραπείας, Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς, Αθήνα
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία, Ψυχιατρική Κλινική Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Αιγινήτειο Νοσοκομείο
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία, Ψυχιατρική Κλινική Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Αιγινήτειο Νοσοκομείο

Επαγγελματική σταδιοδρομία

  • 2014-σήμερα Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 2009-2014 Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 2007-2009 Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 2003-2007 Επίκουρη Καθηγήτρια με θητεία, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 1999-2003 Λέκτορας με θητεία, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 1997-1999 Διδάσκουσα βάσει του Π.Δ. 407/1980, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 1997-1999 Φιλόλογος στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • 1996-2002 Επιστημονική συνεργάτις του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς, Αθήνα
  • 1994-2001 Συμβουλευτικό Κέντρο για Φοιτητές, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • 1999-2000 Ράλλειο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά (σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
  • 1994-1996 Ως ειδικευόμενη σχολική ψυχολόγος: Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής Αθηνών, Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής, Συμβουλευτικό Κέντρο για Φοιτητές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ψυχολογική Υπηρεσία των Αρσάκειων-Τοσίτσειων Σχολείων Ψυχικού και Εκάλης, Ειδική Επαγγελματική Σχολή Καλλιθέας, Παιδικό Χωριό S.O.S. Βάρης

Υποτροφίες

  • Υποτροφία Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, σε μεταπτυχιακό επίπεδο και για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής
  • Υποτροφία Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, σε προπτυχιακό επίπεδο
  • Υποτροφία Κληροδοτήματος Αντωνίου Παπαδάκη, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε προπτυχιακό επίπεδο

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη στην παιδική και εφηβική ηλικία: μοναξιά, μόνωση, εγωκεντρισμός
  • Αναδυόμενη ενηλικίωση και μετάβαση στην ενηλικίωση
  • Σχολική προσαρμογή: κλίμα της σχολικής τάξης, σχέση μαθητή-δασκάλου
  • Προβλήματα συμπεριφοράς: σχολικός εκφοβισμός, κοινωνική απόσυρση
  • Ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης και της εκπαίδευσης

Διδασκαλία μαθημάτων

α. Προπτυχιακό επίπεδο

Τρέχοντα:

  • Αναπτυξιακή ψυχολογία

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU126/

  • Παιδαγωγική ψυχολογία

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU152/

  • Προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU150/

  • Σχολική ψυχολογία και συμβουλευτική

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU111/

  • Ψυχολογία της εκπαίδευσης (ΤΕΑΠΗ)

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU276/

Παλαιότερα:

  • Γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη
  • Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
  • Ψυχομετρία
  • Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία

http://eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU223/

  • Ψυχανάλυση και εκπαίδευση

http://eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU136/

Παλαιότερα:

  • Γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη
  • Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
  • Ψυχομετρία
  • Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία

http://eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU223/

  • Ψυχανάλυση και εκπαίδευση

http://eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU136/

β. Μεταπτυχιακό επίπεδο

  • Αναπτυξιακή ψυχολογία στην εκπαίδευση

eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU287/

  • Ψυχολογία της ανάγνωσης

https://eclass.uoa.gr/courses/PRIMEDU332/

Παλαιότερα:

  • Ψυχολογία της ανθρώπινης ανάπτυξης (ΤΕΑΠΗ)
  • Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη
  • Σύγχρονες θεωρίες και έρευνες στην ψυχολογία της προσωπικότητας
  • Αγωγή λόγου – Λογοθεραπεία (Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές – Φωνολογική ανάπτυξη και διαταραχές – Ψυχολογία γλώσσας – Αναπτυξιακή ψυχολογία ΑΜΕΑ) (σε συνεργασία)
  • Ψυχοδιαγνωστική

Άλλα πλαίσια διδασκαλίας (εκτός της Σχολής Επιστημών της Αγωγής):

  • Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πανεπιστήμιο Κύπρου
  • Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης
  • Μαράσλειο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας Συμπεριφοράς, Αθήνα
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ειδικευόμενων Παιδοψυχιάτρων, Εισαγωγή στις Ψυχαναλυτικές Θεωρίες, Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής
  • Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Τμήματος Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων, Σισμανόγλειο Γενικό Νοσοκομείο Αττικής
  • Ελληνικό Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας της Ελληνικής Εταιρείας Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας (ως εξωτερική συνεργάτις)

Ερευνητικά προγράμματα

Επιστημονική ευθύνη:

  • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (7 προγράμματα)
  • Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (5 προγράμματα)

Συμμετοχή:

  • European DAPHNE III Programme
  • Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Επαγγελματικών σε Θέματα Διαχείρισης της Αναπηρίας

Ακαδημαϊκές δραστηριότητες

  • Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ανάληψη καθηκόντων: Φεβρουάριος 2014)

www.primedu.uoa.gr/ergastiria/ergastirio-cyxologias.html

  • Υπεύθυνη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Ψυχολογία στην Εκπαίδευση», Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Συντονίστρια του Κλάδου Αναπτυξιακής (πρώην Εξελικτικής) Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (δύο θητείες: 2011-2013 και 2013-2015)
Μέλος των συντακτικών-συμβουλευτικών επιτροπών των περιοδικών:
  • Journal of Educational and Developmental Psychology
  • Interpersona: An International Journal on Personal Relationships
  • Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, Το Περιοδικό της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος
  • Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία (ΣΚΕΨΥ)
  • Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική, Το Περιοδικό του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης
  • Θεωρία και Έρευνα στις Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες (Διεθνής Ηλεκτρονική Περιοδική Έκδοση)
  • Εκπαίδευση και Επιστήμη, Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Συλλόγου Μεταπτυχιακών Φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Ύσπληξ, Το Περιοδικό της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής

Κριτής στα επιστημονικά περιοδικά:

  • European Journal of Developmental Psychology
  • Social Development
  • Infant and Child Development
  • Childhood
  • Journal of Adolescence
  • Journal of Early Adolescence
  • Journal of Child and Family Studies
  • International Journal of Disability, Development and Education
  • Τhe Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied
  • Field Methods
  • Ψυχολογία: Το Περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας
  • Hellenic Journal of Psychology, The Journal of the Psychological Society of Northern Greece
  • Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία, Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου
  • Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Περιοδική Έκδοση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
  • Μέντορας, Περιοδικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
  • Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Ελληνική Εταιρεία Συγκριτικής Εκπαίδευσης
  • Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών και Μελετών Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας

Μέλος επιστημονικών εταιρειών:

  • Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛ.Ψ.Ε.)
  • Μέλος του Κλάδου Αναπτυξιακής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας
  • Μέλος του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας
  • European Association for Developmental Psychology (E.A.D.P.)
  • Society for the Study of Emerging Adulthood (S.S.E.A.)
  • Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (Π.Ε.Ε.)

Δημοσιεύσεις (επιλογή)

Αναφέρονται επιλεγμένες δημοσιεύσεις από το σύνολο των άνω των 100 δημοσιεύσεων

https://scholar.google.gr/citations?user=X1MKlJgAAAAJ&hl=el&oi=ao

http://uoa.academia.edu/EvangeliaGalanaki

http://www.researchgate.net/profile/Evangelia_Galanaki

α. Βιβλία

Γαλανάκη, Ε. (2014). Μοναξιά: Το παράδοξο της ανθρώπινης φύσης (Πρόλογος: Γ. Κουγιουμουτζάκης). Αθήνα: Gutenberg.

Γαλανάκη, Ε. (2011). Θέματα αναπτυξιακής ψυχολογίας: Γνωστική – κοινωνική – συναισθηματική ανάπτυξη. Αθήνα: Διάδραση. (Πρώτη έκδοση: Ατραπός 2003).

Γαλανάκη, Ε. (2003). Η «νεκρή» μητέρα: Αναζητώντας τις αναπτυξιακές ρίζες της ψυχικής διαταραχής (Πρόλογος: Σ. Μπεράτη). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

β. Ενημερωτικά φυλλάδια

Γαλανάκη, Ε. (2015). Αντιμετωπίζω τη μοναξιά: Οδηγίες για φοιτήτριες και φοιτητές. Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Γαλανάκη, Ε. (2015). Προαγωγή της σχέσης μαθητή – δασκάλου. Πρόγραμμα: Ο Χρόνος της Αποταμίευσης. Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Γαλανάκη, Ε. (2015). Ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης: Φυλλάδιο για γονείς. Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Γαλανάκη, Ε. (2015). Ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης: Φυλλάδιο για εκπαιδευτικούς. Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

γ. Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, επετηρίδες, συλλογικούς τόμους

Galanaki, E. P., & Leontopoulou, S. (in press). Criteria for the transition to adulthood, developmental features of emerging adulthood, and views of the future among Greek studying youth. Europe’s Journal of Psychology.

Galanaki, E. P. (2017). Adolescent egocentrism. Entry in the SAGE Encyclopedia of Abnormal and Clinical Psychology (A. Wenzel, Editor-in-Chief). Thousand Oaks, CA: Sage.

Efstathiou, N. T., Risvas, G. S., Theodoraki, E.-A. M., Galanaki, E. P., & Zampelas, A. D. (2016). Health education: Effects on classroom climate and physical activity. Health Education Journal, 75, 799-810.

Galanaki, E. P., Mylonas, K., & Vogiatzoglou, P. (2015). Evaluating voluntary aloneness in childhood: Initial validation of the Children’s Solitude Scale. European Journal of Developmental Psychology, 12, 688-700.

Galanaki, E. P. (2015). Solitude as a state of positive aloneness in childhood and adolescence. In C. J. Kowalski, J. P. Cangemi, & A. Rokach (Eds.), Loneliness in life: Education, business, and society (pp. 168-190). Dubuque, IA: McGraw Hill.

Amanaki, E., & Galanaki, E. P. (2014). Prospective teachers’ knowledge, attitudes, and beliefs about school bullying. Proceedings of the 16th European Conference on Developmental Psychology (pp. 1-4). Pianoro, Italy: Medimond International Publishers.

Galanaki, Ε. (2014). Loneliness: Thoughts on its relation with psychopathology and psychotherapy. Encephalos, 51(2), 14-23.

Galanaki, E. P. (2014). The origins of solitude: Psychoanalytic perspectives. In R. J. Coplan & J. Bowker (Eds.), The handbook of solitude: Psychological perspectives on social isolation, social withdrawal, and being alone (pp. 71-89). Malden, MA: Wiley-Blackwell.

Galanaki, E. P. (2013). Solitude in children and adolescents: A review of the research literature. Psychology and Education: An Interdisciplinary Journal [Special Issue: Loneliness and Solitude in Children and Adolescents], 50(3-4), 79-88.

Galanaki, E. P. (2012). Attitude toward aloneness and ability to be alone in middle and late childhood. ΣΚΕΨΥ - Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία, 5, 347-368.

Galanaki, E. P. (2012). The imaginary audience and the personal fable: A test of Elkind’s theory of adolescent egocentrism. Psychology, 3(6), 457-466.

Galanaki, E. P., & Christopoulos, A. (2011). The imaginary audience and the personal fable in relation to the separation-individuation process during adolescence. Psychology, The Journal of the Hellenic Psychological Society, 18(1), 85-103.

Besevegis, E., & Galanaki, E. P. (2010). Coping with loneliness in childhood. European Journal of Developmental Psychology, 7(6), 653-673.

Zisimopoulos, D., & Galanaki, E. P. (2009). Academic intrinsic motivation and perceived academic competence in Greek elementary students with and without learning disabilities. Learning Disabilities: Research and Practice, 24(1), 33-43.

Galanaki, E. P., Polychronopoulou, S. A., & Babalis, T. K. (2008). Loneliness and social dissatisfaction among behaviourally at-risk children. School Psychology International, 29(2), 214-229.

Galanaki, E. P. (2008). Children’s perceptions of loneliness. Hellenic Journal of Psychology, The Journal of the Psychological Society of Northern Greece, 5(3), 258-280.

Galanaki, E. P., & Vassilopoulou, H. D. (2007). The Student-Teacher Relationship Scale in a Greek sample of preadolescents: Reliability and validity data. Psychology, The Journal of the Hellenic Psychological Society, 14(3), 292-310.

Galanaki, E. P., & Vassilopoulou, H. D. (2007). Teachers and children’s loneliness: A review of the literature and educational implications. European Journal of Psychology of Education, 22(4), 455-475.

Galanaki, E. P. (2005). Solitude in the school: A neglected facet of children’s development and education. Childhood Education, The Journal of the Association for Childhood Education International, 81(3), 128-132.

Galanaki, E. P. (2004). Are children able to distinguish among the concepts of aloneness, loneliness, and solitude? International Journal of Behavioural Development, 28(5), 435-443.

Galanaki, E. P. (2004). Teachers and loneliness: The children’s perspective. School Psychology International, 25(1), 92-105.

Galanaki, E. P., & Kalantzi-Azizi, A. (1999). Loneliness and social dissatisfaction: Its relation with children’s self-efficacy for peer interaction. Child Study Journal, 29(1), 1-21.