Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη Δ.Ε.Π. » Ελισάβετ Λαζαράκου

Ελισάβετ Λαζαράκου, Αναπλ. Καθηγήτρια, Αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας:

 Παιδαγωγική - Διδακτική προσέγγιση

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

emailelazarak[at]primedu.uoa[dot]gr

Τηλέφωνο: +30210-3688011

Διεύθυνση: Π.Τ.Δ.Ε. – Ε.Κ.Π.Α., Ναυαρίνου 13Α, Αθήνα 106 80

 

   

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τίτλος διδακτορικής διατριβής: «Το πρόβλημα της επιλογής περιεχομένων διδασκαλίας του Αναλυτικού Προγράμματος. Παράδειγμα: Η Αρχαία Ελλάδα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και το Σχολικό Εγχειρίδιο Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου»
  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική (Διδακτική-Προγράμματα Σπουδών)». Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης. Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (Μ.Δ.Δ.Ε.). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πτυχίο Τμήματος Κοινωνιολογίας. Πάντειον Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

  • Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Μέλος Συνεργαζόμενου  Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ε.Α.Π.
  • Διδάσκουσα στο πρόγραμμα σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης». Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

  • Αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας
  • Μάθηση και διδασκαλία
  • Εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας
  • Εκπαίδευση ενηλίκων και διαβίου μάθηση

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

α. Προπτυχιακό Πρόγραμμα

  • Αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας: παιδαγωγική-διδακτική προσέγγιση
  • Θεωρίες της Αγωγής
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: Μικροδιδασκαλίες – Μικρομαθήματα – Πρακτική ΄Ασκηση
  • Ιστορια και η Διδακτική της
  • Γενικές αρχές και στρατηγικές διδασκαλίας & Πρακτική Άσκηση
  • Διαχείριση της σχολικής τάξης & Πρακτική Άσκηση

β. Μεταπτυχιακό πρόγραμμα

  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Εκπαίδευση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών: μικροδιδασκαλία και μικρομαθήματα
  • Έρευνα των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων
  • Ευπαθείς κοινωνικές ομάδες – Κοινωνικός αποκλεισμός και δια βίου μάθηση
  • Ψυχοπαιδαγωγική
  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Βιβλία και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

Λαζαράκου, Ε. (2025). Αξιολόγηση για τη μάθηση. Από τη θεωρία στην πράξη. Διάδραση.

Λαζαράκου, Ε.  (2011). Αξιολόγηση στο μάθημα της Ιστορίας: Εναλλακτικές τεχνικές. Γρηγόρης.

Βρεττός, Ι. Ε., & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2011). Ενσυναισθητική προσέγγιση του εικαστικού έργου κατά τη διδασκαλία. Στο Χ. Μπαμπούνης (Επιμ.), Ιστορίας μέριμνα. Τιμητικός τόμος στον καθηγητή Γεώργιο Ν. Λεοντσίνη (Τομ. Α1, σ. 187-203). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Βρεττός, Ι. Ε., & Λαζαράκου, Ε. Δ. (2006). Διδάσκοντας αξίες σήμερα: η αποστολή, οι δυνατότητες και τα όρια του σχολείου. Στο Α. Τριλιανός, Γ. Δημάκος, Ι. Κεκές, Ε. Φυριππής, Κ. Φασούλης, Η. Μυλωνάκου – Κεκέ, & Θ. Μπαμπάλης (Επιμ.), Αναγνώριση. Τιμητικό αφιέρωμα στον Καθηγητή Θεόδωρο Εξαρχάκο (σ. 153-175). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά

Lazarakou, E., Tsoli, K., Dimaki-Zora, M., & Papaspiliopoulos, K. (2025). Evaluating the Inclusion in Action pilot program: Inclusive education through the arts. Journal of Literary Education, 9.

Lazarakou, E. (2025). Greek pre-service teachers’ approaches and beliefs regarding classroom assessment. European Journal of Education and Pedagogy, 6(1), 83–89.

Lazarakou, E. (2024). Students’ artistic creation as an alternative assessment task in a non-artistic course within higher education. International Journal of Education & the Arts, 25(28).

Λαζαράκου Ε. (2023). Αντιλήψεις εκπαιδευομένων σχετικά με την αξιολόγησή τους μέσω της δημιουργίας καλλιτεχνικών έργων. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, 9, 181–198.

Λαζαράκου, Ε. (2022). Ο γραμματισμός στην αξιολόγηση στο πλαίσιο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 39(74), 63–81.

Lazarakou, E. D. (2008). Empathy as a tool for historical understanding: an evaluative approach of the ancient Greek primary history curriculum. International Journal of Social Education23(1), 27–146.

Δημοσιεύσεις σε τόμους πρακτικών επιστημονικών συνεδρίων

Μπαμπάλης, Θ., Λαζαράκου, Ε., Τσώλη, Κ., & Αλεξόπουλος, Ν. (2025). Αξιολόγηση στη μικροδιδασκαλία και στη θεωρία της κριτικής συνειδητοποίησης του P. Freire: Μία συγκριτική θεώρηση. Στο Γ. Κατσιαμπούρα, Γ. Γρόλλιος & Κ. Σκορδούλης (Επιμ.), Η Κριτική Εκπαίδευση στον 21ο αι. Προκλήσεις και προτάσεις. Πρακτικά Συνεδρίου (σ. 310–319). Προπομπός. 

Lazarakou, Ε., Tsoli, Κ., Dimaki-Zora, Μ., & Papaspiliopoulos, Κ. (2024, Οctober 17-19). Inclusion in Action: A film education programme in special and mainstream schools. Description and evaluation [Paper presentation]. Arts, Nature, Technology, Education: Harmony in Unity. Word Alliance for Arts in Education (WAAE) 10th International Conference, Athens, Greece.

Μπαμπάλης, Θ., Τσώλη, Κ., & Λαζαράκου, Ε. (2024, Απρίλιος 12–13). Το άγχος των ασκούμενων εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών με την τεχνική της μικροδιδασκαλίας [Ανακοίνωση]. Έμπνευση, Καθοδήγηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτριών/τών: Συγκλίσεις στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Πανεπιστήμιο Frederick, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης και της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Λευκωσία.